لوگوها به صورت پراکنده در همه جا دیده می شوند. هنگامی که به اطرافمان نگاهی بیاندازیم به راحتی می توانیم ده ها مدل مختلف لوگو را به راحتی ببینیم.
لوگوها با فرهنگ و سبک زندگی ما عجین شدهاند و بر تصمیم های ما تأثیرگذارند و به راحتی می توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم. لوگوها کارکرد و ویژگی های یک شرکت را نشان می دهند و اغلب دارای مفاهیم زیادی هستند.
اما به راستی هدف یک لوگو چیست و چرا برای ما اهمیت دارد؟ این سوالی ست که طراحان لوگو و همچنین صاحبان کسب و کار باید قبل از انجام طراحی بر روی هویت برند به دنبال پاسخ آن باشند.
هدف اساسی لوگو شناسایی است. تمام توجه طراحان و تکنیک هایی که به کار می گیرند در جهت رسیدن به این هدف صورت می گیرد.
اگر چه با گذر زمان و ظهور تغییرات و تکامل ابزارهای طراحی و تکنیک های طراحی، یک لوگو نیز با تغییرات مواجه می شود. اما این هدف مهم همواره جز اهداف اصلی لوگو باقی خواهد ماند.
برای رسیدن به این هدف، تعیین هویت مسئله ی مهمی ست. بدین معنا که طراح یا مالک کسب کار قبل از کار بر روی ایده باید محیطی که در آن دیده خواهد شد را درک کند.
طراحان همیشه به دنبال پیدا کردن معانی مختلف برای طراحی لوگو هستند. در صورتی که این مورد با گذر زمان و از طریق تعامل با لوگو به دست خواهد آمد. طراح بزرگ مایکل بیروت گفته است:
«یک لوگوی جدید مخزنی خالی ست و از ابتدای ساخت آن هیچ معنای برای افراد ندارد. معنای آن با گذر زمان و از طریق تبلیغات در بازار و تعاملات مشتریان به دست خواهد آمد. برای درک این منظور برند تیک و سیب در تصویر زیر را ببینید. تصور این نماد ها با چیزی بیشتر از یک نماد خوب، غیر ممکن است.
لوگوها نمایانگر یک کسبوکار، محصول و یا خدمات هستند. با تصور یک لوگو به سرعت تجربیات و تعاملات با آن برند برای ما تصویر سازی می شود. مثل سیب گازگرفته شده اپل یا کمان های طلایی یک شرکت فست فود معروف که نشان دهنده برندهای محبوب هستند.
لوگوی با طراحی خوب بهتر در ذهن ما باقی خواهند ماند. همچنین بخاطر سپردن شکل ها و رنگها برای ما آسانتر از کلمات است. و در صورت منحصربه فرد بودن لوگو شناسایی دوباره آن برای خرید خدمات نیز آسان تر صورت می گیرد.
در صورتی که برای کسب و کار خود نیاز به طراحی لوگو دارید، ما به شما سایت کی نگار knegar.com را پیشنهاد می کنیم
خرداد ۱۶, ۱۳۹۸
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷
تیر ۲۸, ۱۳۹۶
تیر ۷, ۱۳۹۶