شار رقبا طبیعت گستردگى روزافزون فعالی تهاى تجاری، ضرورت اعمال تغییرات اساسى و انقلابیدر مسیر اهداف، طراحى پیادهسازى سیستمهاى تجارى سازمانها را طلب مىنماید.
امروزه حوزه عمل فعالی تهاى تجارى ً از یک کشور فراتر بوده و چندین کشور را دربر مىگیرد. اگرچه اهداف تجارى مشترکى درتمام کشورها وجود دارند، اما در عین حال هریک مقررات را دارا مىباشند.
بهمنظور ارائه پشتیبانى یک سیستم کسبوکار تجارى در محیطهاى توزیعی، بسیارى از سازمانها از سه بعد مجزا، ولی در عین حال مرتبط، به نیازمندىهاى انفورماتیکى مىنگرند.